Thursday 27 February 2014

Sastra Klasik


melati kuntum tumbuh melata,
sayang merbah dipohon cemara,
assalammualaikum mulanya kata,
saya sembah pembuka bicara.

hah kau,,siap berpantun lagi haha..nampak tak semangat nye nak belajar sastra,,

dah masuk dua minggu semester empat bermula
seronok beb mana tak nya tiga hari je kelas dalam seminggu,,
tapi semua tu indah kabar dari rupa...
aku ingatkan dengan baki cuti yang banyak bolehlah aku berjimba-jimba
rupa-rupanya kos warisan kena banyak membaca ..
terpaksala berkurung dalam bilik katamkan baca buku-buku hikayat...
kalau nak ikutkan aku bukan orang yang minat membaca
sebab aku lebih suka dalam bidang art

bila aku terserempak dengan student umk ramai jugak yang ingatkan aku ambil kos fashion (textile) mungkin sebab aku suka sketch dress kot
semua sketch lama,rasa nya dah berkurun aku tak sketch..

tipula kalu aku kata aku tak terasa sedih bila orang tanya kenapa tak amik kos textile...as what people know mak ayah tak izinkan aku tukar kos..

ok benda dah lepas sekarang ni apa yang ada depan mata tu lah yang kena bersungguh-sungguh capai
tak nak la jadi macam "yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran"
jadi student warisan ni sebenarnya sangat seronok
yela kita bukan saja mengkaji sejarah asal usul kita bah kan dapat memupuk jati diri hehe semangat dok..


No comments:

Post a Comment